Saturday, November 3, 2012

What's on my mind?

one of my best friend, holwatun, dah nikah semalam. esok majlis dia. haih, serius aku tak sangka, and aku still rasa macam tak percaya yang dia dah kahwin weh. sumpah rasa macam tak percaya. cepatnya masa berlalu. rasa macam baru seminggu lepas kitorang habis spm kot.

jealous tak aku? of course! rasa jealous gila! tapi bukan dengki kay. aku tekankan kat sini jealous je bukan dengki. jealous kenapa? sebab aku tak sampai seru lagi kot. tapi apakan dayaku, ketentuan tuhan kan. sabar je la dulu. lagipun member2 lain, saedah, shakira, nabila, aqilah, faezah, atin, sakinah, syazwani, takde seorang pun di antara kitorang yg kahwin lagi. so, what's the fuss about mya? aku tak nak terus buat dosa la!

hurm, aku nak share satu benda kat sini. aku suka buat innocent bila kakak2 kat tempat kerja aku mula sembang kias2 pasal benda dalam kain. paham tak paham tak? well, i think that technique is no longer working. but then, what should i do? join diorang sembang sekali? karang kata aku macam2 lagi ada la. tapi serious, kadang2 aku memang tak boleh nak tangkap maksud diorang. terlalu mendalam. and kalau aku rasa macam da malas sangat nak layan diorang, aku buat pekak je. pastu kata menyampah sebab aku buat2 innocent. what the heck? aku tak dengar la time tu! tapi aku diam je la. malas nak bertekak. kena hormat mereka sebagai kakak2 yg dah banyak tolong aku masa kerja, and dah banyak bergelak tawa dengan aku masa aku tak berapa nak happy. kadang2 rasa bengang jugak bila diorang perlekeh "budak2" macam aku ni. but then again, what can i do? bersabar je la. cuma satu, tak suka bila diorang mula tanya hal2 agama hanya sebabkan aku tanya raya haji dengan raya korban tu perayaan yang sama ke tak. okay, i admit that was my bad. tertanya pulak depan orang non-muslim yg tahu pasal ni. budak muda zaman sekarang macam aku yg free hair ni, mana lah nak tahu hal agama kan. but you don't have to be so judgemental on that am i right? hanya sebabkan satu jenis perayaan yg diraikan sekali, you guys mula nak assume macam2? that was not right.


p/s: lepaskan perasaan! harghhhhhh!

No comments: