Thursday, January 12, 2012

Ayam Penyet

Pernah dengar nama restoran ni tak, Ayam Penyet? Rasanya restoran ni dah famous jugak la.Makin banyak branch dah bukak kat area KL-Selangor ni. Tempat lain aku tak pasti.

Restoran ni bertemakan konsep negara seberang. Mana lagi kalau bukan Indonesia. Masa mula2 tu aku tak ada niat pun nak makan kat sini sampailah EncikMistik ajak makan ayam penyet suatu masa dulu. First time aku makan kat Wangsa Walk. And sejak daripada tu, aku jatuh cinta dengan makanan kat sini. Sedap jugak.

Menu ada macam2. Ade ayam penyet la of course. Then udang penyet, empal a.k.a daging penyet and many many more lah yg penyet2. And ada jugak menu makanan indonesia lain macam bakso. Oh ye, empal tu bahasa indonesia kot. Aku mula2 pun tak ngerti apa maksud dia. Bila dah translate ke english baru aku faham. Haiz.. Bahasa sendiri pun aku fail. Nak wat guano ye dop? Lalalalala..


buat muka sengal. his expertise.


cantik sikit restoran kat sini compare dengan branch lain yg pernah aku pergi sebelum ni.


yang kat sini, meja ala2 meja jepun. makan duduk bersila kat atas lantai. yg ni khas untuk 8-10 orang duduk. siap dengan lukisan kat belakang tu. memang cantik.


kusyen tu tempat melabuhkan punggung ye saudara2, bukan tempat melabuhkan kepala nak tidur.


tengok kiri tengok kanan, makanan tak sampai2.


nice decoration.


sampai pun.. yg ni la dinamakan ayam penyet meal. ada ayam penyet dengan taburan apa entah. taburan tu yg buat sedap kot. ada sambal, tauhu, tempe and sayuran.


yg ni pulak udang penyet.


seperti biasa, makhluk ni akan start makan dulu tanpa dipaksa. lapar kannn.


Restoran ayam penyet kitorang pergi semalam kat Sunway Pyramid. Jauh perjalanan semata-mata nak pekene ayam penyet. Takpe la, janji perut happy, kitorang pun happy..


P/s: 10 and 11 January, these are amongst my most memorable date I've been through so far.. Head over heels!

No comments: