Monday, January 23, 2012

Bukit Cerakah

siang tadi aku keluar beraya! eh sejak bila pulak aku buddhist ni? haha! takpe la. diorang beraya, aku pun enjoy la sekali kan. EncikMistik tu pulak ponteng kerja nak beraya jugak punya pasal. so kami dua orang pergi la habiskan masa dekat bukit cerakah. dengar2 kat situ ada rumah empat musim. time ni tengah musim winter. and bukit cerakah ni also known as bukit cahaya seri alam dan juga taman pertanian malaysia. huh banyak beno namanya!


map dalam kawasan cerakah ni.


letihnye kayuh basikal naik bukit oit! tolak basikal je la yg mampu.


ni la bukit yg banyak menyeksa aku tu.


comel tanda jalan dia.


macam2 nama jalan ada kat sini. try la pergi and tengok sendiri.


basikal tua~~


kesian kena tolak dua2 basikal. hehe.


rehat sambil makan minum kejap kat kafe.

penat naik basikal, so kitorang decide nak naik bas yg disediakan pulak. tak nak kayuh2 lagi dah!


cantik je..


taman haiwan sempat lalu je. tak pergi explore pun.


kat sini ada paintball jugak.


hati2! monyet melintas!


turun dari bas untuk pergi masuk rumah empat musim pulak.


ramai family datang hari ni.


aik ada basikal? boleh bawak ek?


bila nak sampai destinasi ni?


orait dah nampak dah!


ecece.. comel la tu?


pokok bonsai.


jadual musim. bulan 3 nanti nak datang untuk musim bunga pulak la.


kitorang tak boleh masuk main salji dalam ni. just boleh tengok dari platform yg disediakan and tangkap2 gambar je. sedih!


orang salji!


macam reban ayam je belakang tu..


pokok salji pun ada.


area kat sini meriah sikit. maybe sebab orang ramai datang nak masuk rumah empat musim kot. cantik pulak tu.


laluan romantik gitu..



kat mana ni? aku tak pergi pun.


satu family berpiknik. bestnya!


aku tak tau apa fungsi rumah ni.


on the way nak naik bas balik.


lamanya bas ni nak sampai!


akhirnya! dah turun dari bas cepat2 keluar menuju ke saga.


peace terakhir sebelum tinggalkan cerakah!


overall, tempat ni okay la. kalau yg datang nak beriadah memang sesuai. maybe tiap2 minggu lepas ni aku akan pergi sini kot. nak naik basikal and exercise untuk turunkan lemak2 yg ada ni. hehe..


p/s: nak kurus oit!

No comments: